úterý 30. června 2015

Třešňový Clafoutis

Konečně letní dny. Zahrada krásně rozkvetlá, maliny s ostružinou už začínají pomalu zrát. Naše třešně mají poslední dny, a tak jsem rychle ještě vylezla do koruny stromu a sesbírala poslední třešničky. Co ale s nima? Bublanina, bublanina pořád samá bublanina. A dost! Na řadu přichází francouzský moučník, zvaný Clafoutis. Tento šlechtěný dezert pochází z jižní části Francie zvaná Limousine. Možná pomyslíte, že je velmi podobný naší české bublanině, ale mýlíte se. Je velmi lehký, jelikož těsto je složeno hlavně z mléka a šlehačky, a co mě osobně překvapilo, dezert se připravuje z nevypeckovaných třešní. Já jsem se nechala inspirovat receptem Terezy Šlehoferové z letního čísla časopisu Gurmet.

Ingredience:

  • 75g hladké mouky
  • 75g mletých mandlí
  • 80g cukru
  • lžička vanilkového extraktu
  • 4ks vejce
  • 20ml Amaretta
  • 150ml mléka
  • 150 šlehačky ke šlehání 33%
  • 45g másla (rozpuštěného)
  • třešně
Postup:

Nejprve jsem v míse promíchala vše suché (mouku, cukr, mandle) a poté zašlehala celá vejce. Když bylo těsto vláčné přidala jsem Amaretto s vanilkou, poté mléko a nakonec smetanu. Šlehala jsem asi 5minut, ne moc na velkou rychlost, protože těsto je velmi řídké a lítalo by všude okolo. Jako poslední jsem přidala rozpuštěné máslo. Když se všechno spojilo, nechála jsem těsto 30minut odležet a mezitím si rozehřála troubu na 170°C. V receptu autorka radí vymazat formu o průměru 30cm máslem a vysypat cukrem. Moučníku to dá pěknou kůrčičku a půjde pěkně od formy. Po půl hodině odpočinku, jsem vylila koláčovou formu, ale pouze dno a dála jsem předpéct do vyhřáté trouby. Po cca 10minutách posypu dno třešněmi a zaliju zbytkem těsta. Je to z důvodu, aby nám třešně nepropadly až na dno a nepřipekly se. Pečeme ještě cca 50minut. Upečený dezert poznáme tradičně propíchnutím špejle. Dezert se dá jíst i vlažný a je to velká mňamka, tak mu dejte šanci i vy :-)

Bon Apettit, GM:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat