úterý 16. června 2015

Muzejní noc 2015

Jak už je několik let zvykem, začátkem léta se pořádá v Praze muzejní noc. Letos se konal už 12. ročník Pražské muzejní noci, kdy muzea, galerie, knihovny a mnoho dalších institucí zůstalo otevřeno i přes noc a to do 24hodiny.
I já jsem se zúčastnila pražské muzejní noci, ne však jako návštevník, ale jako hostitel. Zavítala jsem s dortíky a pralinkami do městské knihovny na Mariánském náměstí, kde byla pro návštšvníky otevřena Pražská kavárna ve stylu 20tých let.
Co si představit za zákusku ve stylu 20tých let je velmi těžké. My jsme však spolu s dalšími hostiteli připravili širokou škálu ať už sladkých, či slaných pochutin. Já osobně jsem se zaměřila na tradiční zákusky, které jsem si už dlouho přála vyzkoušet :-)


Na přípravy jsem měla necelé dva dny. Uff to bude práce, ale už týden dopředu jsem se na to těšila :-) Snažila jsem se vyhledat originální recepty z původních kuchařek, pozeptat se babiček a zkompletovat nákupní seznam všech potřebných surovin. Největší zážitkem pro mě byla připrava punčáku, v mém případě rumčáku, jelikož mi bylo v hypermarketu sděleno "slečno, punč v létě??? jste se asi pomátla". Výměna punče za rum však nikoho neodradila a i tak šel na dračku. 
  
V 19hod se otevřely znovu venkovní dveře knihovny a návštěvníci mohli opět dovnitř, nasát atmosféru knihovny. Byl zde připravený i doprovodný program pro děti i dospělé, výstava Karlova mostu, či možnost vyrobit si vlastní placku. 





Návštěvníci si mohli pochutnat nejen na zákuscích, ale také pralinkách s různými příchutěmi, jako například: karamel chilli, oříšek, zázvor nebo pomeranč. Kdo se chtěl pouze osvěžit, byla možnost u nás zakoupit domácí limonády a to Rebarporovou s jahůdkami, rozmarýnovou a nebo ibiškový čaj.  




Co bylo výsledkem? Dva dny dřiny a stání u plotny, které byly odměněny ohlasy návštěvníků, pochvaly a prázdnými tácy po zákuscích. Ještě jednou bych ráda poděkovala všem zúčastněným za vytvoření příjemné atmosféry a hezky strávený večer. 

Těšit se na vás všechny, budu zase příště, GM :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat