úterý 28. července 2015

Janovské pesto

Konečně nastal ten večer. Sama doma! Celý hektický den jsem přemýšlela, jak klidnou chvilku využiji. Zvítězí horká vana s bublinkami, klídek u seriálu nebo dodělaní povinností, kterých je po dovolené až nad hlavu? Je to jasný! Jde se na pestoooooo :-) Bazalka na zahradě už zvoní na poplach, že chce otrhat, a tak toho musím využít.

Myslím si, že každá kuchařinka používá bylinky a která ne, tak by měla začít. Já osobně nejvíce miluji bazalku a tymián. Tymián už se suší a tak je na řadě bazalka. Máme ji nejen za oknem, ale i na zahradě, takže ji je dostatek na to, abych zkusila jedno z klasických pest a to Janovské pesto.


Suroviny:

  • bazalka (cca 4 hrsti)
  • 60g parmazánu
  • 40ml panenského olivového oleje
  • 15g piniových oříšků
  • stroužek česneku
  • hrubozrnná sůl
Postup:

Jako první jsem musela skočit dokoupit parmazán. V originálním receptu by zde měly být dva druhy sýru a to parmazán a pecorino. Bohužel Formagerie už byla zavřená a tak jsem zůstala pouze u parmazánu. Jako první jsem si v hmoždíři rozdrtila oříšky s česnekem. Když jsem měla ze surovin pastu začala jsem přidávat listy bazalky a sůl. Bazalka po chvíli začne pouštět zelenou šťávičku. to je správná chvíle na přisypání nastrouhaného parmazánu. Když byly suroviny opět v hladké konzistenci, malým proudem jsem začala přilévat olej. Hotové pesto musí být kašovité a hladké.

Pesto může posloužit jako dochucovalo, či je vynikající do těstovin. Když jej ihned nespotřebuje, dejte ho do vymytá sklenice a pořádně zatáhněte. Uschovat ho lze v lednici i v mrazáku.

Bon Apetit, GM :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat