sobota 1. srpna 2015

Borůvkové knedle

Hurááá, konečně!!! Dočkala jsem se :-) Splnilo se mi po dlouhých letech moje přání, jít opět do lesa a nasbírat si svoje borůvky. Jelikož jsme dovolenou letos naplánovali pouze po republice, byli jsme s přítelem navštívit západní Čechy. A šance na borůvky se začala zvyšovat. Při druhé zastávce u mojí kamarádky už byla šance 100%, zítra se jde na borůvky!!! Každý si vzal svoji mističku a mohlo se jít česat. Po necelých dvou hodinách už mističky byly skoro plné a já šťastná jako blecha. V hlavě se začínaly rojit nápady co vše se z nich dá udělat a nakonec zvítězily pravé kynuté knedlíky s borůvkami.

Jako malou mě maminka učila, že těsto na ovocné knedlíky se rozděluje podle ovoce. Švestkové by měly být s bramborovým těstem a mákem, meruňky a jahody těsto tvarohové a borůvkové těsto kynuté. Jelikož jsem se této "tradice" držela, tak jsem si na kynutých knedlíkách už roky nepochutnala a o to víc jsem se na tyto moje knedle těšila.



Suroviny:
  • 300g borůvek
  • 300g hrubé mouky
  • 20g droždí
  • 1 lžíce cukru
  • sůl
  • 1 žloutek
  • 1 lžíce másla
  • 190ml mléka
Postup:

Jako první si dáme ohřát mléko, aby bylo vlažné, ne úplně vroucí. Po té si do mísy přidáme mouku, a zaděláme na kvásek. Droždí, sůl, cukr a trochu vlažného mléka necháme, aby nám vzešlo. Po té přidáme rozpuštěné máslo a zbytek mléka. Vypracujeme hladké těsto a necháme alespoň hodinu odpočinout, nejlépe hodinu a půl. Mezitím co nám těsto kyne, umyjeme a očistíme si borůvky. Můžete je i pocukrovat, ale moc nedoporučuji, aby jste to neměli příliš sladké. Když už máme těsto vykynuté, vyválíme ho na válu a vykrajujeme čtverce, které následně plníme připravenými borůvkami. Důležité je aby všechny knedlíky byly stejné velikosti a následně se nám nerozvařily ve vodě. Hotové knedlíky necháme ještě cca 15-20min pod těrkou do kynout, v průběhu je můžete obrátit, aby vám zůstaly hezky kulaťoučké. Knedlíky můžete buď připravovat na páře a nebo v jemně osolené vodě. Já jsem zvolila druhou variantu, a tak jsem si mezi tím co kynuly na vále, dala vařit vodu. Když už mi začala vřít, naházela jsem všechny knedlíky do vody. Vařila jsem ca 6min. Po té už jen rozpustit máslo, posypat cukrem a přidat zakysanou smetanou a může se jít baštit. Kdyby vám zbyly borůvky, můžete ještě posypat na hotové knedlíky a nebo si je k tomu rozvařit.

Bon Apetit, GM :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat